17.12.2013

Panzehirimi kendim buldum, tek başıma kendim yaptım...Balkabağı Çorbası


Üniversite yıllarımda tembel bir öğrenci olmanın vicdanını hala yaşıyorum. E tabi o zamanlar boş zamanların değerini hiç bilememiş olan genç öğrenci ben, ziyadesiyle yabancı dizi izleme alışkanlığı ednmiştim. Bu alışkanlığın ingilizcede listening'imin gelişmesi dışında hiçbir fayda sağlamadığını farkettiğimde çok geçti, illete yakalanmıştım bir kere.

Çok değil geçen sene akşamın birinde, işten eve gelir gelmez Breaking Bad'in yeni bölümü mü yemek yapmak mı ikileminde kalıp hiç tereddütsüz mutfağa yönlendiğim an, dünya için küçük benim için büyük olan adımı atmış oldum. Artık bir süre dizi izleyemeyeceğim sanırım.
Şimdi gelelim bu akşamki "zengin" bekar soframıza..

Balkabağı kış aylarında her markete gittiğimde almadan duramadığım tek sebze sanırım. Renginden olsa gerek. Çorbası, yemeği, tatlısı, turtası, böreği, çekirdeği.. Neyin içine koysak yediriyor kendini... Hem ucuz hem de kullanışlı nitekim. Biraz dişe gelse kabuğunu da yiyecekmişiz ama olmamış :)


Balkabağı Çorbası 

Malzemeler (2 kişilik)


250 gr balkabağı (küp doğranmış)
1 orta boy havuç (minik minik küp doğranmış)
200 ml (1 su bardağı) süt veya hindistan cevizi sütü
Yarım soğan (ince halka halka doğranmış)
1 iri diş sarımsak (irice doğranmış) 
3-4 dal taze kekik yaprağı (1 çay kaşığı kuru kekik de olabilir)
1 cm eninde kesilip rendelenmiş taze zencefil (ya da 1 çay kaşığı toz zencefil)
1 su bardağı su veya sebze stok
Tatlandırmak için tuz ve karabiber.
İsteğe bağlı olarak, acı kırmızı toz biber


Yapılışı

Tuz ve karabiber hariç tüm malzemeleri çelik bir tencerede karıştırıp kısık ateşte pişirin.


En son havuçlar pişeceği için karışımımızın havuçlar çatalla ezildiğinde püre olacak kıvama gelene dek pişmesi lazım. (yaklaşık 35-40 dk) Daha sonra el blenderından geçirip çorbayı pürüzsüz sıvı hale getirin, tuz ve karabiber ile tatlandırıp servis yapın.



Ben bu sefer süt yerine hindistan cevizi sütü kullandım. Balkabağının aroması ile birbirine o kadar yakışıyorlar ki çorbayı içtik üzerine bir de parmaklarımızı yedik. Çocuklar için de çok faydalı bir besin kaynağı. Şurup niyetine içirebilirsiniz. 

Lezzet Notu: tüm aromatik çorbalar gibi bu da buzdolabında 1 gün bekledikten sonra daha lezzetli oluyor.  Benden söylemesi.. Afiyet olsun :)







1 yorum :

  1. ellerinize sağlık... bloğunuzu izlemek istedim ancak o gadgetı bulamadım ;) tekrar görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil