30.01.2014

Kendi halinde bir çorba...


Zorlu bir haftanın Perşembesindeyim.

Bir takım ani değişimler, biraz hayal kırıklığı, biraz umut, biraz da karmaşa dolu geçti son üç gün.. Bazen olur ya her şey ters gider insanın hayatında, ya da belki de her şey aynıdır ama sana tersmiş gibi gelir.. O depresif halden belli bir süre sonra düşünürsün: Neyse ki sağlıklıyım, sevdiklerim de sağlıklı ve yanımda. Bense bu hafta şükretme moduna henüz geçemeden bünyemi yorgunluk ve stresten çöktürüverdim..

Bugünse sabahtan beri evde uzanıyorum. İstanbul'da sokaklar ıssız, insanlar iş yerlerinde, hava soğuk, insanlar evlerinde.. Evde kalabalığız ama yine de. Ben, koltuk, tv, mutfak, laptop, telefon, sürahi ve su bardağı... Haftasonu, sağlıklı bir durumda olsaydım bu kombinasyon kadar mutlu eden bir şey olamazdı beni herhalde. Garfield gibi yatmaktan delice zevk alıyorum zira. Ama şimdi tek istediğim bu moddan çıkabilmek. İnsanoğlu ne garip yaratılmış. (Allahın gücüne gitmesin.)  Öyle de olmuyor, böyle de olmuyor işte. Abidin Mutluluğun Resmi'ni çizmiş ama o ailenin her birinin kafasında ne düşünceler dolaşıyor kimseye göstermemiş. 

Ehh.. artık yatar pozisyondan oturur pozisyona geçmemin zamanı geldi de geçiyor. Kafam 13 kg. a çıkmasaydı daha kolay geçebilirdim tabi ama bu sefer biraz yavaş çekim takılacağım.

Mutluluğun Resmi şu an benim için kocaman bir tabak mercimek çorbası. Kaç gündür canım çekiyordu ama dolapta bozulmadan pişirmem gereken yeşil sebzeler olduğu için hep erteliyordum rüyalarımın çorbasını. Demek ki bunca gündür benim şu sıkıntılı ruh halimi değiştirmek için bekliyormuş.



Kırmızı Mercimek Çorbası

(4 kişilik)

Malzemeler:

2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 büyük kuru soğan (yemeklik doğranmış)
2 diş sarımsak (ince doğranmış)
1 yemek kaşığı salça (domates-biber hangisi varsa, karışımı daha iyi olur.)
1 su bardağı kırmızı mercimek (yıkanmış, ayıklanmış)
1 büyük havuç (ince küp küp doğranmış)
5 su bardağı su ( 1 su bardağı sebze stok-4 su bardağı su kullandım.)
1 yemek kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber,
Bir tutam kırmızı biber, opsiyonel
1 çay kaşığı tuz
1 limonun suyu 

Yapılışı

Zeytinyağını büyükçe bir tencerede orta-yüksek ateşte ısıtın. Soğan ve sarımsağı ekleyerek yaklaşık 5 dk kokusu çıkana kadar kavurun. Salça, kimyon, karabiber, kırmızı biber ve tuzu da ekleyerek 2 dk daha kavurun. Daha sonra suyu, kullanıyorsanız sebze stoğu, mercimeği ve havucu da ekleyerek kısık ateşte pişmeye bırakın. Pişerken tencerenin ağzının yarı açık olması gerekiyor. (Mercimeğin cinsine göre piştikten sonra biraz daha su eklemeniz gerekebilir, öyle bir durumda kaynamış su eklemeniz gerekiyor.)  Mercimekler ve havuçlar yumuşadıktan sonra el blendırı ile çorbayı pürüzsüz hale getirin ve 1 limonun suyunu ekleyin. Ben çorbayı birazcık pürüzlü seviyorum o yüzden blenderı kısa tuttum. Son aşamada çorbanın tadını kontrol edip biraz daha tuz veya karabiber ile tatlandırabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder